9 Mart 2015 Pazartesi

Gül Kurabiye


GÜL KURABİYE





Çocuklar kurabiyeye bayılır. Bugün de gül kurabiye yapalım dedik yine pişer pişmez tükendi. Ağızda dağılan bu nefis kurabiyelerin tarifine buyurun;

Malzemeler:

125 gram oda sıcaklığında margarin
1/2 su bardağı pudra şekeri
1/2 çay bardağı sıvı yağ
1 yumurta
1 tatlı kaşığı vanilya
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 yemek kaşığı kakao
Aldığı kadar un

Hazırlanışı:

   Kakao hariç diğer malzemelerle orta sertlikte bir hamur hazırladım. Hamuru 2 eşit parçaya ayırarak bir parçasına kakaoyu ekleyerek tekrar yoğurdum. Sade olan kısma da un ilavesi ile aynı kıvama  getirdim.

   Her iki parçayı da ince bir şekilde merdane ile  açtım. Çay bardağının ağzıyla yuvarlak parçalar  çıkardım.

Gelelim şekillendirme aşamasına;

Ben iki farklı şekilde yaptım. Birincisinde bir sade bir kakaolu yuvarlak kurabiye hamurlarını üst üste koyup merdane ile biraz basıp rulo yaptım. Tam ortadan bıçakla kesince 2 ayrı küçük gül elde ettim.

İkincisinde biraz daha büyük gül şekli olsun istedim. Bu sefer 3 kurabiye hamurunu üst üste koyarak sarıp yine tam ortadan ikiye kestim.

Bu resimde iki parçayla küçük güller hazırlanmıştır



Bu resimde üç parçadan hazırlanmış gül kurabiyeler


Bu şekilde hazırladığım kurabiyeleri yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizerek önceden ısıtılmış 170 derece fırında rengi dönene kadar pişirdim.

Afiyet, bal, şeker olsun.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tamamı denenmiş, kolaylıkla hazırlanabilen pratik ve lezzetli yemek, hamur işleri, salatalar, mezeler, börekler, altın günü ikramları ve günlük yemek menülerinin yanısıra mutfağa dair pratik bilgiler