8 Aralık 2014 Pazartesi

Etli Beyaz Lahana Dolması

ETLİ BEYAZ LAHANA DOLMASI




Dolmalarımız sofralarımızın vazgeçilmezleri. Zeytinyağlı olsun, etli olsun, onların yeri her zaman ayrıdır. Hazırlaması çok meşakkatli ama yemesi çok kolay.

Beyaz lahananında yapraklarını ayıklamak hep zor gelmiştir bana. Ama ben yine de söylenenler gibi koca tencereye sıcak suya oturtmuyorum lahanayı. Dikkatlice ek tek ayırıyorum yaprakları ve kaynayan tuzlu suda her iki tarafını 2 şer dakika tutup çıkarıyorum.
Öyle çok ta ziyan olmuyor. Zaten kalanlardan da kapuska yapmak için 2 dakika kaynar suda  şoklayıp soğuyunca dondurucuya kaldırıyorum.

Malzemeler:


1 orta boy beyaz lahana
1 su bardağı pirinç
300 gram kıyma
2 orta boy soğan
kimyon, tuz, karabiber, kırmızı biber
dereotu, maydanoz, nane
1 çorba kaşığı salça
2 yemek kaşığı sıvı yağ

Hazırlanışı:

Yukarıda anlattığım gibi yapraklarımı hazırlıyorum. İç malzemesine doğranmış soğanlarımı, pirincimi, kıymamı ve baharatlarımla dereotu ve maydanozumu karıştırıyorum.

Yapraklarıma biraz iç malzemesinden koyup sarıyorum. Tencereme diziyorum.
Üzerine 1 çorba kaşığı salçayı az tuz ve dolmaların üzerine çıkacak kadar su ile inceltip sosunu hazırlıyorum.

Dolmaların üzerine sıvı yağımı gezdirip bir tabak kapatıyorum. Salçalı sosu döküp kısık ateşte pirinçler yumuşayana kadar pişiriyorum.

Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tamamı denenmiş, kolaylıkla hazırlanabilen pratik ve lezzetli yemek, hamur işleri, salatalar, mezeler, börekler, altın günü ikramları ve günlük yemek menülerinin yanısıra mutfağa dair pratik bilgiler